P1000855

 

版面需要,以上縮圖。

砲哥擔當,IG:Powgo_oni

 

 

📍 第一站|前言

 

雖然這首歌出生的時候我才13歲,但失戀的痛苦不分年紀和年代。

我們的一生呀,除了生老病死,大部分的時間都在磨練感情,這份感情可能來自你的家人、朋友或愛人,當一方的感情走到盡頭,另一方就會感到失落和難過。

 

📍 第二站|大意

 

這首歌給我的想像是已經交往一段時間的情侶,過程中吵吵鬧鬧、分分合合,總是在吵架的時候會把對方趕出去或是負氣離家,吵到最後男生不想再這樣,逕自決定分開,可是女生怎麼能接受呢?儘管常常吵架,她還是深愛的男生,她也認為男生應該還愛著自己,卻也掙扎在彼此在某些方面上不合的事實。

 

📍 第三站|Forget about me中英歌詞

 

 這份歌詞全為我自己的理解和翻譯,疏漏或不好的地方敬請見諒,也歡迎提出討論唷!

 

因為上網搜尋找不到中英歌詞才想說自己翻翻看並記錄在這(๑´ㅂ`๑),

如果有冷門的好聽歌曲歡迎推薦給我。

 

Whoaaa
Oohhh
Yeahh

You said it wasn't gonna be like it was before
你說我們回不到從前
Then it happened again pushing me back out the door
再一次把我推到門外
Thought it would be for real this time.
這次大概是真的吧
Love made me forget about the signs
忘了愛我的一切
So now what do I do?
那我又該如何是好?
Now, that I know that we're through 
我也知道我們過去了

 

wish that I could move on
多麼希望我可以振作
Can't let go, it's too strong
但怎麼可能,那太難了
Just like that and then you're gone
你就這樣離開
Is this how you wanted it to be?
難道這就是你想要的嗎
Everything you had to say
你所說的每句話
Sent the tears right down my face
都讓我淚流不止
Now I'm trying to escape
我好想逃離
The misery
好痛苦

 

Why don't you love me?
為什麼你不愛我
The way I loved you
我愛你
It feels so crazy
愛到令我抓狂
Cause I don't konw what I did to you
但我卻不知道做錯什麼
If you're gonna hurt me
如果你真的要傷害我
Then do it quickly
拜託你果斷
Cause I'm tired of cryin'
因為我受夠哭了
If you don't wanna stick around
如果你不想待下去
Then, baby forget about me.
就忘了我吧
Too late, sorry
都太遲了

 

I didn't even have the chance
我甚至沒有機會挽回
You said you were happy
你明明說過你多快樂
Baby, I don't understand
親愛的我真的不明白
Gave you everything you asked for
我答應你所有要求
And was ready to give you a lot more
也準備給你更多的自己
I would've given you the world
我把整個世界
Right in the palm of your hand
都放在你手心上

 

Wish that I could move on
我也希望自己能振作
Can't let go, it's too strong
但怎麼可能,真的好難
Just like that and then you're gone
你就這樣離開
Was this how you wanted it to be?
這真的是你想要的結果嗎
Everything you had to say
你說的一切
Sent the tears right down my face
都讓我淚流滿面
Now I'm trying to escape
我好想逃離
The misery.
這份痛苦

 

Why don't you love me?
為什麼你不愛我
The way I loved you
我愛你
It feels so crazy
愛到如此令我抓狂
Cause I don't know what I did to you
但我卻不知道自己做錯什麼
If you're gonna hurt me
如果你真的要傷害我
Then do it quickly
拜託你果斷
Cause I'm tired of cryin'
因為我受夠哭了
If you don't wanna stick around
如果你真的不想待下去
Then, baby forget about me.
那就忘了我吧
Boy, my heart was true.
但我對你的真心
And that you can't deny
你不能否認
Don't be a fool
別做個傻子
And walk away from all the lies
別再欺騙自己
It's up to you
決定權在你
Cause heaven knows I've tried
因為老天知道我試過了
Tell me you're still in love
告訴我你還愛我


Yeahhhh
Ohh
Why don't you love me
為什麼你不愛我
The way I loved you
我愛你
It feels so crazy
愛到如此令我抓狂
Cause I don't know what I did to you
但我卻不知道自己做錯什麼
If you're gonna hurt me
如果你真的要傷害我
Then do it quickly
拜託你果斷
Cause I'm tired of cryin'
因為我受夠哭了
If you don't wanna stick around
那就忘了我吧
Then, baby
親愛的
Forget about me
忘了我吧
Forget about me
忘了我吧
I really loved you...
我真的好愛你

 

 

 

arrow
arrow

    Ana 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()